"Skvelé" darčeky od šmejdov

Pred nejakou dobou si mnoho z nás našlo vo svojej poštovej schránke, alebo ako prílohu v nejakom časopise, ponuku jednej nemenovanej reklamnej zásielkovej spoločnosti. Tam sme mali zotrieť určitú časť a údajne (ako ináč) vyhrávame to a to. No a ak odpovieme do deviatich dní, tak ešte získame ako bonus - to a to. Ale budem konkrétnejší. V tomto prípade - ak odpovieme do spomenutých deviatich dní, tak získame ako darček skvelé minirádio a ešte skvelejší elektronický organizér. Samozrejme k tomu ešte zopár kariet na zakladanie, zakladač a tak ďalej. A to všetko len za neuveriteľných pár centov na úvod. Určite sa mnohí z nás s tým stretli. 

Tak teda - rýchle som odpovedal. Celé je to samozrejme naivné, ale pre srandu to stojí... :-) Možno stihnem aj údajných deväť dní. Ale - aj tak ma zaujímalo, odkiaľ to v tej spoločnosti budú vedieť, že som odpovedal tak ako sa má. Myslím v uvedenom časovom limite. Lebo na sprievodnom liste ani nikde inde som nenašiel dátum vydania, začatia, resp. tzv. deathline. Mimochodom, asi po mesiaci som si kúpil počítačový časopis a tam som opäť našiel túto skvelú a mimoriadnu ponuku. Presne tú istú, ako predtým. A opäť - rýchle treba odpovedať do deviatich dní. A získate neuveriteľné darčeky. Takže keby som odpovedal na prvú zásielku aj po mesiaci, možno dostanem ďalších deväť dní "k dobru". Akože... :-) No nie je to skvelé?  Ale vrátim sa na úvod. V domnienke, že chcem stihnúť limit a s vidinou zaradenia do súťaže o hlavnú cenu (asi TV, alebo DVD... už ani neviem), som na druhý deň vhadzoval odpovednú obálku do poštovej schránky. Veď čo ak budem medzi prvými 111 odpovedajúcimi.... Môžem vyhrať trebárs zostavu domáceho kina. Som ale naivný.... že?

Po pár dňoch mi prišla zásielka, ktorú som s radosťou otvoril. Bol v nej zakladač, pár kariet na založenie, potom obal na niekoľko CD-čiek. Našiel som aj sľubované skvelé minirádio. Takže si hovorím: "predsa som to stihol do tých deviatich dní"... :-) Ale čuduj sa svete - po ešte skvelejšom elektronickom organizéri ani stopy. Pozrel som do krabice ešte raz, ale nič. So smutným výrazom v očiach som si povedal, že - "tak som to asi nestihol... alebo prešlo deväť a pol dňa"... Alebo mi to zabudli pribaliť. Že by som im napísal? Ale povedal som si, že nejde mi predsa o nejaký šmejdovský organizér značky NO NAME, ale ide mi o princíp. Keď niečo sľúbia, tak nech to aspoň na začiatku dodržia. Potom nech už klamú koľko chcú, ale na začiatku by sa mohli ukázať v dobrom svetle. Zase naivné...že... :-) Zároveň som v e-maile uviedol, aby mi neposielali ďalšie kartičky na zakladanie. Aj tak sú to hlúposti. Na druhý deň mi prišiel "veľký" mail s ešte väčším ospravedlnením, že pri balení zásielky nedopatrením zabudli pribaliť tento skvelý elektronický organizér. No hovorím si - tak dobre, nech to pošlú, aspoň budem mať čo dať deťom na hranie. Asi po týždni som našiel v poštovej schránke obálku a jej obsah nasvedčoval, že mi táto reklamná spoločnosť poslala skvelý elektronický organizér. Zámerne používam slovné spojenie (také ako uvádza táto reklamná spoločnosť) "skvelý elektronický organizér", pretože v hromadných reklamných akciách sa zasielajú vyslovene šmejdy a bakelitové nepodarky. Pre takéto výrobky mám pomenovanie - "TOVAR Z POTOPENEJ LODE". Keď som otvoril obálku, vybral z krabičky skvelý elektronický organizér, skoro som onemel. To snáď nie je možné! Našiel som organizér, ale - aký! Popísaný ceruzkou (niekto si z dlhej chvíle po ňom zrejme kreslil), "obhryzený", dopichaný (nejakým ostrým predmetom). Priestor na batérie bol ešte "krajší".

Naviac - bol dokonale zaheslovaný. Pri každom stlačení funkčného tlačítka - napríklad keď som chcel vôjsť do menu Telefónny zoznam, tak toto skvelé zariadenie pýtalo heslo. Keď som chcel vôjsť do menu Pripomienky, tak aj tu na mňa zablikalo PASSWORD. Takže ten niekto, kto tento skvelý prístroj používal, mal zrejme všetko pod kontrolou prostredníctvom hesla. A aj návod na použitie už niečo prežil. Odheslovať sa to nedá, pretože aj po stlačení tlačítka RESET - nič neresetovalo. V návode je uvedené, že fungovať by malo. Aj keď som vybral batérie, znovu všetko tak ako predtým. Vytrvale sa na mňa usmievalo - password. No a keďže ho nepoznám, je mi celý tento skvelý elektronický organizér tak akurát na dve veci. Ani deti ho nemôžu použiť ako blikajúcu hračku. Povedal som si, že toto už je zo strany zásielkovej reklamnej spoločnosti drzosť a silná káva. To mám asi za to, že som im napísal. Nemôžem sa ani sťažovať na obchodnej inšpekcii, pretože tovar som si nezakúpil, nie je naň žiadny právny nárok. Je to predsa darček a veľké gesto zo strany šmejdov. Takže to v podstate nemôžem ani reklamovať. Poslali mi organizér? Poslali. Tak mám byť ticho! Etická stránka takéhoto obchodovania a uťahovania si zo zákazníkov, to už je asi celej spoločnosti jedno. Hlavne, že ľudia budú od nich skvelé kartičky na zakladanie odoberať...